Yeni Sonsuz Us
Sayfalar: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 -

Zamanda yolculuk

delete

İnsanlığın fiziksel olarak zamanda yolculuk yapması mümkün müdür? Bu nasıl ve ne zaman mümkün olabilir?

Şu anda mümkün olmasa da ilerde olmayacağını kimse iddia edemez. Ancak düşünce boyutunda buna hiçbir engel yoktur. Her gece gördüğümüz rüyalar belki de zamanda yolculuk ile gerçekleşmektedirler. Rüyada farklı bir gerçeklik yaşanmaktadır. Bu gerçekliğin hangi zamanda (geçmişte veya gelecekte) yer aldığını söylemek mümkün değildir. Bu bağlamda rüyaların hayal ürünü olup olmadıkları da sorgulanmalıdır.

Bu konudaki görüşlerinizi merak ediyorum.


Görelilik

sonsuz -- 05.12.2007 - 07:41

Şu anda, zamanda geleceğe yolculuk, Einstein in görelilik kuramlarına göre teorik olarak mümkündür. Zamanda geçmişe yolcuğun ise her hangi bir teorisi henüz oluşturulmamıştır. Gerçi sorgulanan durumlar söz konusudur. Işık hızı aşıldığında ne olur? Yada Karadeliklerin tekillik noktasında neler olabileceği ile ilgili.
Rüyaların bu durumlarda değerlendirilmesine işaret olabilecek olaylar yaşanmaktadır. Bazıları rüyalarında gördüklerini, daha sonra yaşayabilmektedir. Bunun sebebi geleceği görmeleri mi yoksa geleceği şekillendirmeleri mi henüz bilinmiyor.
Matrix teki kahinin dediği gibi, "Acaba ben vazoyu kıracağını söylemeseydim, vazoyu kıracak mıydın?"


Aynen öyle

Agnia -- 05.12.2007 - 07:48

Bi kaç senedir kendimle ilgili her konuda bunu yaşamakta, gözlemlemekteyim ama henüz harar veremedim; iyi bir kahin miyim yoksa iyi bir gelecek oldurucusu muyum?
Sonuçta bu etkileşimin birlikte çalışmakta olduklarını, birbirinden ayrılamayacağını düşünmeye başladım.
Hep söylediğimiz gibi:
Gerçekliğin mükemmel doğası, bilinçli gözlemcinin katılımını bekler.


Bilinç konusu

Bilgisev -- 05.12.2007 - 09:06

Gelecek bilinçli gözlemciyi beklemiyor. Herhangi bir katılımcı, bilinçli veya bilinçsiz, geleceği etkileyebiliyor. Önemli olan gözlem yapmak değil, katılımda bulunmaktır. Eğer güncel olayları sadece gözlemekle yetinirseniz asla bir değişiklik yaratamazsınız. Ama, katılımda bulunursanız bu katılımın mutlaka geleceğe bir etkisi olacaktır. Bilinçli ve sorumlu olmak ise pastaya eklenen krema gibi, geleceği bir kat daha güzelleştirir.

Geleceği oluşturmanın bir yolu da eğitimden geçer. Düzgün karakterli, sorumlu ve köklerini bilen gençler yetiştirmek geleceği şekillendirmek demektir. Yani, geçmişi bilenler geleceklerini de şekillendirirler. Şu halde, geçmiş ile gelecek şu anda gerçekleşir. Yunus Emrenin dediğini hatırlayalım:

Yunus değil bunu diyen, kendiliğidir söyleyen,
Kâfir olur inanmayan, evvel, ahir, heman benem.


İmkansız gibi görünüyor...

narin -- 06.12.2007 - 00:33

Geleceğe Gitmek Gerçekten Mümkün mü?

Zamanda Yolculuk!!

Bugünün bilim olanaklarıyla günümüzde zamanda yolculuk etmek imkansız gibi gözüküyor.Peki, zamanda yolculuk gerçekten mümkün mü?Bazı bilim adamlarının iddialarına göre bu tamamen aptalca bir düşünce.Zamanda yolculuk imkansız bir kanı.Fakat günümüzde bir grup bilimadamı, zamada yolculuk teorisini gerçek hale getirmek için çalışmaktadırlar.Şimdi bu teoriye bir göz atalım.

Albert Einstein'nın izafiyet teorisine göre "Eğer bir cisim ışık hızında ilerliyorsa,yanından geçen zaman yavaşlıyacaktır.Yani başka bir değişle, cisim ışık hızına ulaştığı zaman, içinde bulunduğu zaman kavramı duracak ve bir zamansızlık boyutunda yer alacaktır.Bunun oluşması için cismin saniyede 300,000 km.hızla gitmesi gerekmektedir.Böylece zamanın ilerisine ve gerisine yolculuk mümkün hale gelecektir.Kolay geliyor değil mi?

İmkansız mı?. Belki de yapılabilir... Geleceği Görebilmek...

Fakat günümüzde,herhangi bir cismin saniyede 300,000 km.hıza ulaşabilmesi tamamen imkansız.Cisim hızlandıkça kütlesi artacaktır.Ve cismi dahada hızlandırmak için her defasında çok daha büyük bir kuvvete ihtiyaç olacaktır.Günümüzde hiçbir bilim
adamı bunun nasıl yapılacağını bilmiyor.Yani imkansız.

Işık hızına ulaşmamızı engelleyen şeyin kütle olduğunu biliyoruz.Peki kütlesi sıfır olan bir cismi zaman yolculuğuna yollayabilir miyiz? Elbette mümkün.Kütlesi olmadığı için hızlandırma konusunda herhangi bir problem aşanmayacaktır.Peki kütlesi olmayan o şey bir cisim midir?Bilindiği üzere cisimlerin bir kütlesi vardır.Ve bunun korunması gereklidir.Yoksa o şey cisim kavramından çıkar.Peki evrende kütlesi olmayan bir cisim var mı?Bilim adamları, evrende var olan ve adı Tachyon olan bir cismin kütlesinin sıfır olduğuna inanıyorlar.Bilim adamlarının teorilerine göre,tachyonic hızlandırma denilen bir metodla zamanda yolculuk yapmak mümkün.

Birkaç ay önce bilim adamları taychon maddesini hızlandırarak ışık hızına yaklaştırdılar ve ileri bir zamana geçirmeyi başardılar.Fakat şu an için, insanların zamanda yolculuk etmesi imkansız.Bir insanın bir arabaya binipte, saatte 88 mile ulaştktan sonra zaman boyutları arasında yolculuk etmesi mümkün değil.Eğer cisimlerin kütlelerini sabit tutmayı başarabilseydik, böyle bir şeyin olması için arabanın
saatte 88 mil hızla değil, bu hızın bir milyon katı daha hızlı gitmesi gerekmekteydi.Ayrıca teorilere göre, bu hızı yakalayıp geçmişe gitmek mümkün olabilir.Fakat geçmişe gittiğiniz zaman orada kalırsınız.Asla kendi zamanınıza dönemezsiniz.Tabi bunların bir teori olduğunuda unutmayalım.Gelecekte neler olacağını kimse bilemez değil mi?Gelecek şu an için süprizlerle dolu bir bekleme salonu bizim için....

Bilimsel açıklaması böyle.Yanlız aklıma farklı sorular takıldı.Zamanda yolculuk olsaydı yaşam nasıl olurdu?Yaşamın evreleri nasıl olurdu fizyolojik olarak?Zamanda yolculuğun insan yaşamına artıları eksileri neler olurdu?Zamanda yolculuk, geleceği Allah'tan başka kimse göremez,bilemez inancımıza ters düşmez mi?


Işık hızı ve Takiyonlar

Bilgisev -- 06.12.2007 - 06:34

Hemen söyleyeyim ki artık ışığı yavaşlatmak hatta hızlandırmak bile mümkün. İngilizce bilenler şu bağlantıyı tıklasınlar: (copy-paste ile)
http://www.eurekalert.org/pub_releases/2005-08/epfd-ltt081905.php

Işıktan hızlı hareket eden bir nesne zamanda geriye doğru gider. Yani, ışıktan hızlı hareket edebilirisek bugün yola çıkıp düne ulaşabiliriz. Takiyon denen parçacıklar (dalgalar) ışıktan hızlı hareket ediyorlar. Bunların özelliği evrenimize düzen getirmektir. Doğa yasası dediğimiz düzenli davranaşları oluşturan nesnelerdir, Takiyonlar. Çünkü, bizim evrenimiz ışıktan yavaş hareket eden parçacıklardan oluşmuştur ve Termodinamiğin ikinci yasası olan Entropi yasasına göre bu evrendeki parçacıklar daima düzenden düzensizliğe doğru hareket ederler.

Işıktan hızlı hareket edenler ise başka bir evrende bulunan düzeni bizim evrenimize taşırlar. Bu konuda uzun yazılarım ve açıklamalarım oldu. Lütfen,
www.bilgisev.blogcu.org/274962/ adresine gidiniz.


Yazınızda...

narin -- 19.12.2007 - 16:57

"Fakat evren genişliyor. Bunun nedeni oluşmuş olan yeni parçacıkların evrenin dalga fonksiyonuna yaptıkları baskıdır. Yeni oluşan parçacıklar ışık-altı parçacıklar olduklarından dar bir hacim içine sıkışmış evrene baskı yaparak onu genişletirler. Bu durum bir balon içine üflenen hava moleküllerinin balonu şişirmesine benzer. Maddesel parçacıklar birbirlerini dışladıklarından yeni bir hacim yaratmak zorundadırlar. Dolayısıyla evrenin genişlemesine neden olmaktadırlar. Fakat bu genişleme sonsuza kadar süremez." demişsiniz.

Bu genişlemenin devam etmesi ne anlama gelmektedir?(Sizin için zor olacak ama fizik terimlerinin mümkün olduğunca az olduğu cümleler olursa anlamam daha kolay olacaktır.Şimdiden teşekkürler) :)


3 farklı son olabilir

Bilgisev -- 19.12.2007 - 18:05

Evrenin genişlemesi 3 farklı son olarak gelişebilir.

1. Evren sürekli genişlemeye devam edecektir. Bu taktirde sürekli yeni parçacıklar üretileceğinden termodinamik ölüm gerçekleşmeyecektir. Termodinamik ölüm, dağılım ve soğuma şeklinde tanımlanır.

2. Evrenin genişlemesi duracak ve tekrar sonsuz küçük bir enerji topuna doğru küçülerek dönüşecektir. Bu duruma "büyük büzülme" denmektedir.

3. Evren sürekli bir salınım hareketi içinde, bir akordeon gibi, açılıp kapanacaktır.

Bu üç durumun her biri de mümkün senaryolardır. Şimdilik hangisinin gerçekleşeceği hakkında kesin bir görüş mevcut değildir. Fakat son yıllarda ileri sürülmüş olan "Karanlık Madde" hipotezi bu genişlemenin süreceği yolunda destek bir görüştür. Karanlık madde için benim bloguma bakmanızı öneririm.


bakın beyler bu konodaki

Misafir -- 10.07.2008 - 10:07

bakın beyler bu konodaki düşüncelerim gayet açık
anlattıklarımı beyniniz almayabilir bu böyledir insanbeyni sınırlı olduğu için bazışeyleri kaldırmaz
bence evren sonsuz değildir yaratılmış belirli bir meken vardır ve dışarısı yokluktur burada(yoklukta) zaman mekan boyut kavramları yoktur yani evren bittikten sonra 5metre ötesi diye bir şeyden bahsedemeyiz burası boyutsuzdur madde mekana yani uzaya şiddetle ihtiysç duysr madde mekanın dışına çıkamaz belki yokluğu düşünemeye bilirsiniz böylebiryer olmaz diyebilirsiniz ama bu gerçektir


ışık hızı

adsız -- 23.07.2008 - 01:25

öncelikle yanlış bilinen şey ışık hızı diye bir hızın olmamasıdır. Işık denilen şey fotondur ve fotonun bir kütlesi vardır.Her fotonun dalga boyu farklı olduğu gibi hızlarıda farklıdır. Bu lise ders kitaplarında söylenen 300000 km/sn gibi bir hızı sadece kabul edilmiş bir sayıdır. Yani limit bilmem kaça giderken aldığı değerdir. Olmayan bir hızın üstünede çıkılmaz . Böylece zaman geride gitmez. Çünkü ışık hızında ki olduğu söylenen hızda kütle 0 olmalı. İşte buradaki değer limitli bir değer. Tamam relativistik teorisi zaman yavaşlar der. Geriye gider demez. Zaman izafidir demeye gelir. Senin sahip olduğun hızındaki zaman ile benim sahip olduğum hızımdaki zaman aynı işlemez demeye gelir. Araba ile otobüsü sollarken hızlarımızın birbirimizie göre izafi olması gibi. Yani hız başka bir nesneye göre açıklanır. Zamanda böyle başka bir nesneye göre açıklanır. Eksi hız duydunuzmu hız en az 0 olur. Geri fitese :) takında eksi hız olmaz sadece yönünüz değişir gene belirli bir hızla gidersiniz :) Bilinen popüler bilim ile gerçek bilim arasında pek bir bağlantı olmaz genelde. Eksik bilgi insanda mantık duvarını yıkar.


Sevgili adsız

sonsuz -- 23.07.2008 - 10:47

Öncelikle "ışık hızı diye birşeyin olmaması" söyleminiz yanlıştır. Fotonun durgun kütlesi 0 dır. Limit hızları bellidir. (Buda ışığın boşluktaki hızıdır) O bahsettiğiniz sayı kabul edilmiş olmayıp ispatlanmış bir sayıdır. Üstelik öyle 300 bin şeklinde yuvarlatılmadan.

Aksine ışık hızında giden kütlelerin 0 olması mümkün değildir. Bir cismin ışık hızına yaklaştıkça kütlesi artar, (sizin söylediğiniz gibi azalmaz) zamanı yavaşlar. Araba ile otobüsün sollamasına ise hiç benzemez.

Kısacası yazdıklarınızın hiçbirine katılmıyorum.





ben olayı fizik doktorası

Misafir -- 07.10.2008 - 03:01

ben olayı fizik doktorası yapan birisine sordum mail bekliyorum geldiği zaman sonucunu paylaşırım. ve kendisi çok güvenilir bir kaynak.


serkan anılır ın da

Misafir -- 07.10.2008 - 04:10

serkan anılır ın da zamanda yolculuk isimli çalışmasına bakmanızı öneririm kendisi japonya uzay ve havacılık dairesi astro fizik bölüm başkanıv e oradaki tek türk ve tek yabancı.

http://bilimseven.blogcu.com/zamanda-yolculuk-olasiligi_4803337.html


zaman

Misafir -- 25.05.2010 - 08:57

Eğer zamanda yolculuk insanlık tarafından bulunacak olsaydı insanlar gerçekten zaman makinesini icat edecek olsalardı gelecekten bu güne geçmişe mutlaka elçi filan yollanırdı bu da böle birşey olmadığına göre a asla zaman makinesi icat edilmeyeceğinin mantıksal kanıtıdır einstein teorisi mantıksal olarak doğrudur fakat kişisel zamanı kast etmiyor


bence zamanda yolculuk diye

time -- 13.06.2010 - 08:28

bence zamanda yolculuk diye bişey olmaz çünkü bana göre zaman diye i kavram yok yani geçmiş ve gelecek sadece insanların beynini yoran saçma düşüncelerle ortaya çıkmış kavramlar ve kesinlikle gerçek değiller sadece şimdiki zaman vardır bana göre yani bi diüşünün biz burdayız bu zamanı yaşıyoruz ama başkaları şu an geçmişi yaşıyo başkalarıda şu an geleceği yaşıyo ozaman şöyle bi durum ortaya çıkar her bi saniye öncesi geçmişse geçmişte sayılmıycak kadar çok saniye var ve hep artmakta ozaman bizden sayılmıycak kadar çok ve sürekli artan bi yığın kopyalar var demektir geçmişe yada gleceğe gidilmesi mümkün değildir çünkü eğer mümkün olsaydı ve gitseydik bizim geçmişteki kopyamımzın kaybolması gerek bi zamanda bi insandan iki tane olamaz yada bizim kaybolmamız gerekir kopyanın kaybolmayacağı bence kesin çünkü oraya aitbu durumda bizim kaybolmamız gerekmekte tabi geçmiş diye bişey varsa ışık hızına ulaşmaksa bence hiçbir zaman gerçek olmayacak bişeydir hiçbir bi cisim saatte 300bin km hızla kütlesini koruyamaz parçalanır eğer kütle sorununu hallederlerse zaten ışınlanmayı icat etmiş olurlar yani böyle bişey olucaksa bile ışınlanmayı bulana kadar beklemeniz gerek


ışık hızını aşınca

Misafir -- 09.04.2011 - 19:57

ışık hızını aşınca nasıl zamanda yolculuk yapılıyor anlamadım... bir uzay gemisi düşünün ve ışık hızını rahatlıkla geçebildiğinizi düşünün... benim geçebildiğim tek şey ışık olacaktır yani görüntü... böyle oluncada sadece görüntüyü geç algılıyor olacak ve geçmişin yansımasını seyredeceğim... geleceği değil geçmişi.. oda sadece görüntü...


zamanda mümkün ve mekanda

maydanoz -- 02.06.2014 - 14:14

zamanda mümkün ve mekanda da mümkün.
bakınız "çetin bal"


" Ancak düşünce boyutunda

sanalmanik -- 02.06.2014 - 15:04


"
Ancak düşünce boyutunda buna hiçbir engel yoktur. Her gece gördüğümüz rüyalar belki de zamanda yolculuk ile gerçekleşmektedirler."


Belirtildiği gibi düşüncede mümkün olabilir ya da düşünce için zaman mevcut ve varda olmayabilir;
Ancak bildiğimiz anlamda bir gerçeklik ya da zaman ve mekan yapısı içinde ve içine sanırım teknoloji ile mümkün olacak;
Bunun dışında bilinç ile yada bazılarımızın dediği gibi ruhsal-vb. bi şey ve deneyim ise günlük hayata ve gerçekliğe aktarılmayabilir bile unutulan/hatırlanmayan bi rüya gibi;


Yeni Sonsuz Us
Sayfalar: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 -